Googlenın dijital reklam platformu olan Adwords, internet üzerinde müşterilerinize kolayca ulaşmanızı sağlar. En basit tabirle, işinizi anlatan anahtar kelimelerde müşterilerinizin karşısına çıkarak, yeni müşteriler kazanırsınız.
Belirli bir bütçe ile, tıklama başı ücret belirleyerek reklam vereceğiniz en etkili dijital reklam platformudur. Arama ağı reklamları dediğimiz, müşterinin arama yaptığı sayfa üzerindeki reklam alanlarında yer alarak ürün veya hizmetlerimizi ilgili kişilere sunmuş oluruz. Google adwordste bilinen en büyük yanlış, bütçesi fazla olanların daha az para ödediğidir. Yani 10.000 TL bütçesi olan kişiler 1.000 TL bütçesi olandan daha az ödediği yanılgısıdır. Halbuki tıklama başı maliyetler, belirli bir formül üzerinden hesaplanır ve buna bütçe dahil edilmez. Dahil edilen TBM yani tıklama başına verilen tekliftir.
Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde üst sıralarda çıkmak elbette müşteri kazanmak açısından önem taşır. Bütçelerin yüksek veya düşük olması burada devreye giriyor. Bir örnekle hemen açıklamayalım. Ahmet’in bir temizlik şirketi var ve aylık Google adwords reklamları için 5.000 TL harcıyor. Mehmet ise temizlik şirketi için toplamda 2.500 TL bütçe ayırıyor. Ahmet ve Mehmet tıklama başı maliyet olarak 1 TL teklif verdiğini varsayarsak, toplamda Ahmet’in sitesini 5000, Mehmetin sitesini ise 2500 kişi ziyaret edecektir. Dönüşüm oranlarının da eşit tutulduğunu varsayarsak Ahmet, Mehmet’ten 2 kat daha fazla iş alabilme potansiyeline sahip olacaktır. Gördüğünüz gibi Mehmet’in bütçesi, Ahmet’e göre daha düşük olduğu için bütçesi kadar sitesine trafik çekebildi. Tıklama başı maliyet, reklamverenlerin bütçesine göre azalıp artmaz, aksine kaliteli web sitesi, alakalı içerik sayfaları ve etkili reklam metinleri olan siteler, daha az bütçe ile daha çok kişiye ulaşırlar. 100.000 TL bütçeniz de olsa, 1 tl olan tıklama başı maliyet siz 100.000 TL veriyorsunuz diye 0,95 TL’ye inmez.